Toyota myöntää – muut automerkit tekevät joitakin asioita paremmin kuin me

13.11.2015 | Max Lange
Toyota myöntää – muut automerkit tekevät joitakin asioita paremmin kuin me

Automotive News Europen haastattelussa Toyotan toimitusjohtaja Akio Toyoda kertoo, että muodostaessaan alliansseja japanilaisjätti haluaa ottaa oppia muilta automerkeiltä.

Toyoda kertoo, että he valitsevat yhteistyökumppaninsa sen mukaan, miten yhteistyö voisi tuottaa nykyistä parempia autoja. Vaikka Toyota on iso automerkki, ei se tarkoita, että Toyota olisi kaikilla osa-alueilla paras.

Esimerkiksi yhteistyö BMW:n kanssa on järkevää teknisen yhteistyön lisäksi siksi, että BMW hallitsee tunteita herättävien autojen valmistamisen. BMW:llä on myös hyvät kontaktit teollisuuteen, hallintoon ja koulutukseen, toteaa Toyoda.

Polttokennoautojen kehitystyössä BMW puolestaan saa osaamista Toyotalta, joka kehittänyt vetyteknologiaa jo kauan. Toisaalta BMW tuo oppia esimerkiksi moottoriurheilun saralla, jossa Toyota ei ole menestynyt viime aikoina kovin vahvasti.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Mazdan ja Toyotan yhteistyöstä Toyota haluaa oppia tekemään autoja, jotka erottuvat massasta ja ovat erityisiä, kertoo Toyoda Automotive News Europelle.

Toyotan omat mallit keskittyvät Toyodan mukaan jatkossa kolmeen osa-alueeseen: perhe, käytännöllisyys ja ajamisen hauskuus. Lexuksen brändiä viedään radikaalisti kohti tunteikkuutta ja ”cooliutta”.

Tilaa Tuulilasin viikkokirje, joka pitää sisällään automaailman ajankohtaisimmat ja tärkeimmät asiat. Viikkokirje ilmestyy perjantaisin.

Lue uusin Tuulilasi diginä hintaan 4,90.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.