Toyotan ikoninen Corolla sai uutta ilmettä – kautta aikain suosituin Toyota

30.03.2016 | TL-verkkotoimitus

Faceliftattu Corolla on saanut uudistuksena myötä yllättävänkin rohkean etuilmeen, vaikka malli on suunnattu perusautoilijalle.

Corollan ulkoilmeessä näkyy vahvasti Toyotan uusi muotokieli, jossa ylemmän ilmanottoaukon jatkeena ovat nyt led-etuvaloumpiot. Uudelleen muotoillussa etupuskurissa on aiempaa suurempikokoinen ilmanottoaukko.

Takana autoa koristavat uudet led-takavaloumpiot ja kromilista, joka vahvistaa Corollan leveää ulkoasua. Ulkovärejä tulee tarjolle yhteensä yhdeksän, niistä kolme on uusia: Platinum Bronze, Tokyo Red ja Earth Bronze.

Koko Corolla-malliston vakiovarusteluun kuuluu mm. Avensis-mallista tuttu Toyota Safety Sense -turvajärjestelmä. Se auttaa estämään ja lieventämään mahdollisia kolaritilanteita erilaisissa ajotilanteissa. Ajon aikaisten tapahtumatietojen kerääjänä toimii tuulilasin yläreunaan asennettu laser- ja kameratekniikkaa hyödyntävä yksikkö.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Corollaa myydään tällä hetkellä noin 150 maassa ympäri maailmaa. Se edustaa noin 20 % osuutta merkin maailmanlaajuisesta kokonaismyynnistä ollen Toyotan suosituin automalli.

Uudistunut Corolla tulee myyntiin Euroopassa loppukesästä 2016.

Tilaa Tuulilasin viikkokirje, joka pitää sisällään automaailman ajankohtaisimmat ja tärkeimmät asiat. Viikkokirje ilmestyy perjantaisin.

Lue uusin Tuulilasi diginä hintaan 4,90.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.