Uusi Auris sai hinnat

16.11.2012 |
Uusi Auris sai hinnat

Pariisin autonäyttelyssä esitelty uusi Toyota Auris on saanut hinnat. Halvimman eli hinnat alkaen -mallin hinta on puristettu niukasti alle 20 000 euron. Varsinaisesti auto tulee Suomeen vasta ensi vuoden alussa, mutta ennakkomyynti on jo käynnistynyt. Esittelyautoja on tulossa maahan jo joulukuun aikana.

Uusi Toyota Auris esiteltiin Pariisin autonäyttelyssä syyskuun lopulla. Malli on muodoiltaan edeltäjäänsä terävämpi, ja keulan ilmeessä on uutta Toyotan muotokieltä. Viisiovinen malli rantautuu Suomeen alkuvuodesta 2013, ja se saa ensi kesänä sisarmallikseen kauan kaivatun Touring Sports -farmariversion. Viisiovisen malliston hinnat julkistettiin marraskuun 15. päivänä.

Auris hinnat

Edullisin, 5-ovinen Auris 1,33 Dual VVT-i Life -malli maksaa 19 921,45 euroa. Tämän 73-kilowattisen (99 hv) bensiinimallin vakiovarustukseen kuuluvat esimerkiksi automaattinen ilmastointilaite, sähkötoimiset etuikkunat, mäkilähtöavustin ja led-päiväajovalot. Aurisin voimanlähteeksi voi valita bensiini-, diesel- tai täyshybridiratkaisun.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Myydyimmäksi malliksi ennustetaan Auris 1,6 Valvematic Activea. Sen hinta on 23 612,94 euroa. Edullisimpaan versioon verrattuna siinä on 24 kW (33 hv) enemmän tehoa ja runsaampi varustelu. Yhteensä erilaisia varustetasoja on tarjolla viisi: Life, Active, Style, Comfort ja Premium.

Aurisin Active-version vakiovarusteita ovat kevytmetallivanteet, vakionopeussäädin ja nahkaverhoiltu ohjauspyörä. Vakiona olevan Toyota Touch & Go -järjestelmän myötä ominaisuuksiin kuuluvat myös esimerkiksi navigointilaite, peruutuskamera, selkeä kosketusnäyttö ja bluetooth-handsfree.

Täyshybridimallien hinnat alkavat 27 610,89 eurosta. Hiilidioksidipäästöt ovat erittäin alhaiset alkaen 87 g/km. Hybridimallien hinnoittelu on varsin kilpailukykyinen vastaaviin automaattivaihteisiin dieselautoihin verrattuna.

Auris Hybridin kokonaisteho on korkea, 100 kW (136 hv). Portaaton automaattivaihteisto tuo ajamiseen mukavuutta ja helppoutta. Auto hyödyntää aktiivisesti kehittämäänsä sähköenergiaa ja liikkuu taajama-ajossa usein bensiinimoottori sammutettuna: jopa yli puolet ajoajasta.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.