Uusi Opel Insignia ensituntumalta: Tyyliparannus

21.09.2013 | Timo Suomala
Uusi Opel Insignia ensituntumalta: Tyyliparannus

Opel Insignia kokee maltillisen muotoilupäivityksen. Samalla parannetaan kojetaulun toimintojen käytettävyyttä.

Uudistuvan Opel Insignian keulan ja perän ilme muuttuu sulavalinjaisemmaksi. Näkyvin uudistus on ohjaamossa, jossa kojetaulu ja osittain ovipaneelit ovat kokonaan uudet. Kojetaulun muotoilu on ajanmukaistettu ja käyttökytkimiä vähennetty siirtämällä toimintoja kahdeksan tuuman kosketusnäytölle sekä kosketuspintojen alle. Tilat ja ajoergonomia ovat pysyneet ennallaan. Ryhdikäs ajoasento on hyvä.

Koeajetuista moottoreista luontevinta voimaa Insignian kokoiselle autolle tarjoavat vääntävä CDTi- dieselmoottori (140hv) ja tehokas, 250 hevosvoimainen SIDI Turbo bensiinimoottori. Molemmat ovat kaksilitraisia. 1.6 SIDI Turbo riittää hyvin normaaliajossa, mutta lastattuna sen ohituskiihtyvyys maantiellä on rajallinen. Vaihteisto on kaikissa kuusilovinen manuaali. Tehokkaamman bensan yhteydessä optiona on kuusivaihteinen automaatti. Kaksilitraisen SIDI Turbon saa myös nelivetoisena.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Kaikki kolme korimallia, viisi- ja neliovinen sekä Sports Tourer- farmari tulevat uudistettuna myyntiin samanaikaisesti. Suomen myynti käynnistyy lokakuussa. Malliston hinnoittelu on tätä kirjoitettaessa vielä kesken.

Tammikuussa 2014 mallistoon liittyy korotetulla alustalla varustettu Country Tourer sekä urheilullisempi OPC- malli. Vetotapa on molemmissa aina neliveto. OPC:n 2,8-litraisesta V6:sta irtoaa 325 hv ja veto on neljällä pyörällä.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.