Valtteri Bottaksen uutta työkalua käytetään sähköautoilun mainospaikkana

24.02.2017 | Max Lange

Mercedes-AMG:n äskettäin julkistamaa kauden 2017 F1-autoa käytetään Mercedeksen uuden hybridiautobrändin EQ Power+:n mainospaikkana.

Valtteri Bottaksen kauden 2017 F1-auto julkistettiin suurin fanfaarein torstaina Silverstonen radalla Isossa-Britanniassa. Mitä ei kuitenkaan osattu odottaa auton lanseerauksen yhteydessä, oli uuden EQ Power+ -brändin julkistus.

Mercedes-Benzin tulevat täyssähköautot brändätään EQ-malleiksi. Lyhenne tulee sanoista ”Electrified Intelligence”, eli karkeasti suomennettuna ”sähköistetty älykkyys”. Uusi brändi julkistettiin viime syksyllä Pariisin autonäyttelyssä. Bottaksen uuden työkalun koko nimi onkin F1 W08 EQ Power+, joten sama brändi on tuotu nyt F1:iin.

Formula ykkösten käyttäminen Mercedeksen tulevien sähköautojen tai edes hybridien mainospaikkana on hieman yllättävä ratkaisu, sillä F1:iä ei yleensä yhdistetä päästöttömään autoiluun. Mercedes näkee kuitenkin uudessa F1-autossaan sekä tulevissa pistokehybrideissään yhtäläisyyksiä.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Mercedes kertoo tiedotteessaan, että kaikki tulevat pistokehybridit Genevessä esiteltävän S-sarjan pistokehybridin jälkeen saavat lisänimen EQ Power. Erityisen suorituskykyisiä malleja kutsutaan EQ Power+ -nimellä.

Uutta brändiä ilmennetään myös F1-auton värityksessä vihertävin linjoin.

Tilaa Tuulilasin viikkokirje, joka pitää sisällään automaailman ajankohtaisimmat ja tärkeimmät asiat. Viikkokirje ilmestyy perjantaisin.

Lue uusin Tuulilasi diginä hintaan 4,90. 

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.