Volvo jättää Frankfurtin autonäyttelyn väliin – säästää miljoonia

10.09.2015 | TL-verkkotoimitus
Volvo jättää Frankfurtin autonäyttelyn väliin – säästää miljoonia

Monesta muusta automerkistä poiketen Volvo ei hyödynnä Frankfurtin autonäyttelyä tänä syksynä automallien julkistukseen.

Volvon myyntijohtaja Alain Visser selittää Automotive News Europessa, ettei Volvo halua maksaa miljoonia euroja ständistään Frankfurtissa osoittaaksen vain sen, että Audi, BMW ja Mercedes ovat Volvoa vielä paljon isompia.

Sen sijaan Volvo aikoo hyödyntää eräänlaisia ”Volvo in a box” -pop-up myymälöitä monissa erilaisissa suurtapahtumissa ympäri Saksaa. Tällöin autot tulevat lähemmäksi ihmisiä, missä hekin liikkuvat.

Volvon seuraava messujulkistus tulee tapahtumaan vuoden 2016 tammikuussa ja Detroitin autonäyttelyssä, jolloin päivänvalon näkee odotettu Volvo S90. Se perustuu samalle pohjalevylle kuin XC90 ja autot tulevat muutoinkin jakamaan paljon ulkoisia vaikutteita sekä teknisiä ratkaisuja.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Volvolla on kova tavoite myydä jopa 800 000 autoa vuonna 2020. Iso pala tässä kakussa tulee olemaan juuri uusi S90, jonka asiakkaista odotetaan 80 prosenttia olevan uusia ruotsalaismerkille.

Jos S90 on yhtään XC90:n kaltainen, voi uutuusmallilta odottaa paljon hyvää.

Tilaa Tuulilasin viikkokirje, joka pitää sisällään automaailman ajankohtaisimmat ja tärkeimmät asiat. Viikkokirje ilmestyy perjantaisin.

Lue uusin Tuulilasi diginä hintaan 4,90.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.