Yllättävä muutos – ihmiset soittavat taas autokauppiaille

22.07.2014 | TL-verkkotoimitus
Yllättävä muutos – ihmiset soittavat taas autokauppiaille

Paljon yleistyneet älypuhelimet ja niiden avulla autojen hakeminen internetistä on lisännyt huomattavasti soittoja autokauppiaille Yhdysvalloissa.

Kun ihmiset ovat löytäneet mielenkiintoisen auton, eivät he enää halua näpytellä sähköpostia puhelimen ruudulta, vaan soittavat mieluummin suoraan autokauppiaalle, kertoo Autonews. Autoilmoituksessa olevaa puhelinnumeroa on helppo klikata, ja kysyä autosta kauppiaalta puhelimitse.

Vielä kaksi vuotta sitten sähköpostilla otettiin paljon enemmän yhteyttä autokauppiaihin. ADP Digital Marketing-tutkimusyhtiön mukaan tammikuussa 2013 kaksi yhdestä yhteydenotosta autokauppiaille oli puheluita. Keväällä 2014 luku oli muuttunut neljään puheluun yhtä sähköpostia kohden.

Lähetettyjen sähköpostien määrä on kuitenkin pysynyt melko samana. Googlen mukaan vuonna 2013 35 prosenttia auton ostajista käytti älypuhelinta tai tablettia haettaessa tietoa uudesta autosta. Googlella on palvelu, jolla ihmiset voivat yhdellä klikkauksella soittaa suoraan kauppiaalle.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

Yhdysvaltalainen autokauppias Holian kertoo, että puhelut ovat lisääntyneet niin paljon, että he joutuvat kouluttamaan myyjiään puhelinmyynnin perusteisiin.

Voisi kuvitella, että myös Suomessa on käynnissä samanlainen trendi. Esimerkiksi Nettiauton.comin mobiilisivustolla on suora linkki, jonka avulla puhelin osaa soittaa autokauppiaalle, eikä numeroa tarvitse erikseen näpytellä.

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa.

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.