Yrittäjät pitävät Jyväskylän MM-rallista – asukkaat eivät aivan yhtä paljon

29.10.2013 | TL-verkkotoimitus
Yrittäjät pitävät Jyväskylän MM-rallista – asukkaat eivät aivan yhtä paljon

Neste Oil Ralli tuottaa Jyväskylän alueelle 14,7 miljoonan euron suoran taloudellisen vaikutuksen, ilmenee Sports Business Schoolin Jyväskylän ammattikorkeakoulun yksikön selvityksestä.

Rallitapahtuman aikana yleisö, VIP-vieraat, tiimit ja median edustajat käyttävät tuotteisiin ja palveluihin yhteensä 17 miljoonaa euroa.

Kisajärjestäjä investoi puolestaan paikallisiin yrityksiin ja yrittäjiin lähes miljoona euroa.

Selvityksen mukaan rallitapahtuman vaikutus kaupungin imagoon on erittäin myönteinen sekä kisavieraiden että paikallisten yritysten mielestä.

JUTTU JATKUU MAINOKSEN JÄLKEEN

MM-rallin vaikutus kaupungin imagoon on yrittäjien haastatteluiden perusteella erittäin myönteinen sekä kotimaan matkailukohteena, yleisötapahtumien järjestäjäkaupunkina että erityisesti kansainvälisenä matkailukohteena.

Paikalliset asukkaat eivät näe hyötyjä yhtä suurina. Jyväskylän asukkaat kokevat Neste Oil Rallin tuovan hyötyvaikutuksia seuraavasti: ystävien tapaaminen ja sosiaaliset motiivit (19%), tapahtumia ja ajanvietettä Jyväskylään (19%), viihdettä ja iloa (8%), kansainvälisyyttä (8%), positiivista tunnelmaa ja ilmapiiriä (8%).

Halu suositella Neste Oil Rallia on erityisen suuri rallitiimien keskuudessa. Peräti 96,43% vastaajista joko suosittelisi tai ehdottomasti suosittelisi (75,89%) tapahtumaa. Rallivieraista ehdottomasti tapahtumaa suosittelisi 73% vastaajista.

Seuraa Tuulilasin tallin ja automaailman tapahtumia Facebookissa

Kommentit

Kommentoi artikkelia

Sinun tulee kirjautua palveluun voidaksesi kommentoida.